LIFE IS A JOURNEY

LIFE IS A JOURNEY

I did it to myself.

Tuesday, March 23, 2010

Oktober / October


Tau x kenape aku pilih title 'oktober' ? ha! nie nak crite..dgr ye murid2..hehehe ;p

Oktober atau dgn name inggerisnye 'October' adalah bulan dimana aku dilahirkan. kate mak aku,beliau bersalinkan aku time tengahari - sebab tu aku putih dan bersih dari segala noda..hahaha
Em, aku 'keluar' dalam kul1 lebih tengahari la camtu, tp x sure dh masuk waktu zuhur ke x..berat aku time tu 3.4kg..(beso gak ek..) so, start dari tarikh tu, maka bermulalah perjalanan hidup aku dimana ada suka dan ada juga duka, (banyak duka kot!) huhuhu..


Siti Hawa, tu name aku..~ satu nama yg cukup indah dan 1 nama yang cukup TUA Dan juga nama perempuan paling tua dimukabumi ni!..hehe bkn ape,..seperti yg anda maklum sendiri,HAWA adalah isteri kepada Nabi kita iaitu Nabi Adam A.S..dan mereka juga adalah manusia pertama yang diturunkan ke bumi. Name nie abah yang bagi sempena name arwah nenek (Bonda kepada abah). Thanks abah...

Hehe, ok la,,..nie ade ckit info utk org yg lahir pada bulan oktober..check it out!

Menurut Dr Fadzillah Kamsah, org yg lahir pada bln Oktober perangainye mcm nie...

~suka sembang ~suka org yg syg pd nya ~suka ambil jln tengah ~sangat menawan & sopan santun ~kecantikn luar & dalam ~tidak pandai berbohong & berpura-pura ~Mudah rasa simpati ~baik & pentingkan kawan ~Sentiasa berkawan ~Hatinya mudah terusik ttp merajuknya tidak lama ~cepat mrh mcm pentingkan diri sendiri ~tidak menolong org kecuali diminta ~suka melihat dari perspektifnya sendiri ~tidak suka terima pandangn org lain ~Emosi yg mudah terusik ~Suka berangan & pandai bercakap ~Emosi yg kelam kabut ~daya firasat sgt kuat(terutama perempuan ~suka melancong ~bidang sastera & seni ~pengasih, penyayang & lemah lembut ~romantik dlm percintaan ~Mudah terusik hati & cemburu ~Ambil berat ttg org lain ~suka kegiatan luar ~Org yg adil ~Boros & mudah dipengaruhi persekitaran ~mudah patah semangat.

Ha..btol kerrr.. ;p Lu PK la sndiri..hehehe



Calendula (Marigold)
Hmm, Bunga calendula nie spesis marigold..die banyak jenis, semua cantik2 lawa2 belaka..mcm aku..wakakaka! ;p Bunga Calendula ni juga ade dikaitkan dengan bulan kelahiran. Setiap bulan juga ade bunganye tersendiri, & this is my month's flower..dan setiap bunga ade maksud atau maknanye tersendiri..Nak tau ape die? bace la sndirik kt bawah nie... ;p

Bunga Kelahiran : Calendula

Calendula (Marigold) adalah bunga untuk kelahiran pada bulan oktober. Simbol calendula ialah keselesaan, kelembutan, kebahagiaan, kesyukuran dan kebolehan untuk berjaya.

Jika bunga kelahiran anda adalah calendula :> Anda adalah orang yang mempunyai semangat dalam masa (Bekerja).

Pada alam semulajadi :> Anda seorang yang lemah lembut dan sensitif. Anda suka kepada keamanan dan keharmonian dalam kehidupan. Anda juga boleh menjadi seorang pendengar / perunding yang baik serta ketua yang bijak.

-----------------------------------------------------------------------------
##Jangan percaya bulat2, Hanya boleh dijadikan bahan rujukan SAHAJA##

-----------------------------------------------------------------------------
K lah, tu jek utk hari nie...nant ade idea aku tulis lg... ;)


---->>><<<----

Ya Allah Ya Rabbi Ya Karim..

Semoga Aku menjadi anak yang baik budinya,

Yang dikasihi MAK ABAHNYA,

YANG disayangi KAKAK ABANGNYA,

dan

YANG dicintai SUAMINYA

AMIN

---->>><<<----

:: I am told to just be myself, but as much as I have practiced the impression,

I am still no good at it ::

~ Aku Sayang.....SEMUA

No comments:

Post a Comment